Usprawniają procesy i działają międzynarodowo. Tak pracuje się w Polarys
Dane to ich domena. Istniejąc w Polsce od 2017 roku i wykorzystując najnowsze technologie, pomagają firmom generować najwyższą wartość z posiadanych przez nie danych, usprawniać procesy, a także tworzyć innowacyjne modele i produkty. Jak się pracuje w Polarys? #TeamPOLARYS tworzą Ludzie Wyjątkowi, zarówno pod kątem specjalizacji technologicznej, jak i rozumienia biznesowego. Jak radzą sobie z […] Artykuł Usprawniają procesy i działają międzynarodowo. Tak pracuje się w Polarys pochodzi z serwisu Just Geek IT.
Dane to ich domena. Istniejąc w Polsce od 2017 roku i wykorzystując najnowsze technologie, pomagają firmom generować najwyższą wartość z posiadanych przez nie danych, usprawniać procesy, a także tworzyć innowacyjne modele i produkty. Jak się pracuje w Polarys?
#TeamPOLARYS tworzą Ludzie Wyjątkowi, zarówno pod kątem specjalizacji technologicznej, jak i rozumienia biznesowego. Jak radzą sobie z aktualnymi wyzwaniami branży IT?
Ostatnie lata dla branży IT to czas dynamicznych zmian. Z jednej strony można było zaobserwować niesłabnące zapotrzebowanie na specjalistów, a z drugiej – w wyniku reewaluacji potrzeb biznesowych wewnątrz firm – nierzadko dochodziło do spowolnienia inwestycji w projekty IT, czy też redukcji zatrudnienia.
W 2024 roku napotykamy wiele trudności, jednak prognozy na najbliższe lata są – choć umiarkowanie – wciąż optymistyczne. Jakie wyzwania napotkali po drodze specjaliści z Polarys Polska?
POLARYS: Wyzwań jest sporo, grunt to odpowiednie zarządzanie i efektywna komunikacja. Najświeższy przykład dotyczy jednego z naszych długoletnich partnerów biznesowych, który decydując się na nową strategię działania, postanowił zmienić zakres naszej współpracy. Szybko okazało się, że w wielu kluczowych obszarach operacyjnych wciąż potrzebował naszej wiedzy eksperckiej. Dodatkowo klienci często zgłaszali chęć współpracy z Polarys i upominali się o naszych specjalistów, ponieważ zdobyliśmy ich zaufanie podczas wcześniejszych projektów. W ostatecznym rozrachunku nasz partner dostrzegł, że kontynuacja współpracy z nami przynosi znacznie więcej korzyści i postanowił zachować oryginalny jej zakres, doceniając posiadane przez nas kompetencje i doświadczenie.
W 2024 roku firmy zmniejszają wydatki na inwestycje. Z jakimi usługami Polarys wychodzi na rynek i jak radzi sobie ze spowolnieniem w branży?
POLARYS: Zauważalnym jest już trend coraz większej personalizacji narzędzi i strategii BI. Świadcząc usługi dla firm z wielu branż (m.in. finanse, ubezpieczenia, telco, FMCG), dostrzegamy, że coraz częściej pojawia się potrzeba wprowadzania rozwiązań BI szytych na miarę.
Polarys wychodzi z inicjatywą w aspekcie usystematyzowania danych sprzedażowych, planowania strategicznego i zarządzania efektywnością sprzedaży. Wdrożenie powyższych procesów pozwala znacząco obniżyć koszty prowadzenia firmy oraz lepiej nią zarządzać.
Korzystanie z narzędzi BI sprawia, że informacje, ze wszystkich obszarów, są zbierane w jednym miejscu i ułatwiają podejmowanie decyzji biznesowych opartych na danych. Nasze specjalizacje techniczne oprócz Business Intelligence dotyczą także Data Management oraz Big Data w zakresie ustrukturyzowania danych, a także wdrożeń narzędzi AI. Te pomagają w zwiększeniu efektywności codziennej pracy i odkrywają nowe możliwości radzenia sobie z wyzwaniami biznesowymi.
Wasi konsultanci na co dzień współpracują z przedstawicielami biznesu. Jak radzicie sobie z coraz bardziej rosnącymi oczekiwaniami, zapewnieniem jakości i szybkości wdrożenia?
POLARYS: Kluczowym aspektem współpracy z Klientem jest efektywna komunikacja. Możemy być najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, jednak bez kompetencji miękkich trudno jest dostarczyć rozwiązanie spełniające wymagania klienta. Naszym atutem jest umiejętność klarownej komunikacji z przedstawicielami biznesu. To pozwala nam dokładnie rozpoznać potrzeby klienta i skutecznie przekładać je z języka biznesowego na język techniczny oraz odwrotnie.
Pracujemy w duchu Agile, co umożliwia nam szybkie i efektywne dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań. Centralnym punktem Agile są regularne spotkania nie tylko wewnątrz zespołu pracującego nad projektem, ale również z klientem. Dzięki temu możemy natychmiast reagować na wszelkie wyzwania i rozwiązywać pojawiające się problemy, co eliminuje niejasności i zapewnia transparentność komunikacji.
W zwinnym podejściu do zarządzania projektami ważna jest elastyczność. Zmiana wizji klienta, nieprzewidziane sytuacje napotkane podczas developmentu, czy też czynniki ludzkie mogą wpłynąć na opóźnienie projektu i wywołać frustrację i niezadowolenie u obu stron. W takiej sytuacji elastyczność i otwartość na alternatywne rozwiązania są kluczem do powodzenia projektu.
Priorytetem w pracy zespołów Polarys jest dostarczenie wysokiej jakości niezawodnych rozwiązań spełniających wymagania klienta. Aby temu sprostać i uniknąć błędów na produkcji, przez cały cykl trwania projektu jest on poddawany gruntownym testom. W proces testowy zaangażowani są zarówno deweloperzy, jak i wykwalifikowani testerzy, którzy dzięki ścisłej współpracy od momentu designu zapewniają najwyższą jakość.
Jesteście firmą, która działa w środowisku międzynarodowym. To z pewnością ciekawe doświadczenie, ale też spore wyzwanie w kontekście różnic kulturowych czy nawet godzin pracy. Jak konsultanci są przygotowywani do pracy z klientami z całego świata?
POLARYS: To prawda. Jesteśmy firmą, która od samego początku współpracuje z klientami z bardzo różnych krajów, nie tylko europejskich. Również nasi partnerzy technologiczni mają siedziby rozsiane po różnych kontynentach. Przede wszystkim traktujemy ten aspekt naszej pracy jako ogromną zaletę. To pozwala nam na wymianę wiedzy i doświadczenia z ekspertami z całego świata. To ubogaca naszą pracę i sprawia, że naprawdę ciężko „znudzić się” pracą projektową.
Podsumowując, jakie macie plany na najbliższe miesiące w kontekście dynamicznych zmian na rynku IT?
Naszym nadrzędnym celem jest poszerzanie i ciągłe doskonalenie kompetencji naszych konsultantów. Ci oprócz intensywnej pracy projektowej przygotowują się do najbardziej aktualnych w branży certyfikacji. Intensywnie szykujemy się także do październikowego eventu, jakim jest AI Summit Poland, którego jesteśmy partnerem oraz jednym z prelegentów w gronie doświadczonych ekspertów i praktyków. Podczas naszej prelekcji poruszymy m.in temat zarządzania dokumentami i wiedzą w epoce AI. Jest to inspirujące wydarzenie, dzięki któremu poszerza się ogólna wiedza nt. AI, a uczestnicy mogą dowiedzieć się jak dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji mogą zwiększyć wartość biznesową swojej firmy. Zapraszamy do uczestnictwa!
Artykuł Usprawniają procesy i działają międzynarodowo. Tak pracuje się w Polarys pochodzi z serwisu Just Geek IT.